امام جمعه بندر ماهشهر:

برای رونق بازار کار برخی مقررات زاید باید کشف و از بین بروند/ رعایت حجاب و عفاف مطالبه مردمی است/ دستگاه قضا هم باید برای ثمربخشی اقدامات حوزه حجاب و عفاف پای کار بیاید

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: منظور از مردمی سازی در اقتصاد کشور این است که ذهنیت مردم و مسئولان به سمتی برود که مقررات زاید و رویه‌های موجود اصلاح شده و هر شهروند جمهوری اسلامی بتواند کسب‌وکار شخصی راه‌اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهرنیوز، حجت‌الاسلام کاظم سلامت‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر بیان داشت: برای رونق بازار کار برخی مقررات زاید باید کشف و از بین بروند و مردمی‌سازی به معنای حذف بنگاه‌های بزرگ و نقش‌آفرینی کوچک‌ها و کوچک ماندن نیست؛ بلکه باید صنایع بالادست و صنایع پایین دست را هر دو با هم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: شاید صنایع بالادست مشکلاتی نظیر آلایندگی داشته باشند ولی برای چرخه اقتصاد لازم است؛ اما صنایع پایین دست اشتغال آفرینی بیشتری دارد و چرخه اقتصاد مردم را بهتر می‌چرخاند؛ یعنی اگر صنایع پتروشیمی در این منطقه فعال هستند، لازم نیست محصولات خود را به نقاط دیگر کشور یا کشورهای دیگر صادر کنند و صنایع پایین دست باید همینجا و در همین استان تکمیل شود.

 

خطیب جمعه بندر ماهشهر با اشاره به شرایط غزه اظهار کرد: در جامعه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی در بدترین جایگاه ممکن قرار گرفته و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این رژیم جعلی به هر هدفی که تعیین کرده بود، نرسیده و نخواهد رسید؛ لذا صهیونیست‌ها در تلاشند خود را از این منجلاب بیرون بکشند.

 

سلامت نژاد اضافه کرد: اهداف رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به غزه، از بین بردن حماس و آزادسازی اسرای خود بود که به هیچکدام از این اهداف دست نیافت و به همین جهت، اقدام به نسل‌کشی در غزه کرد.

 

وی گفت: اما قوانین بین‌الملل کجاست؟ حقوق بشر کجاست؟ چرا این نهادها در مقابل نسل‌کشی رژیم جعلی اسرائیل در غزه سکوت کرده و موضعی نمی‌گیرند؟

 

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: وقتی که به مکان دیپلماتیک یک کشور حمله صورت می‌گیرد، قوانین بین‌الملل اجرا نمی‌شود؛ اما وقتی ایران اعلام می‌کند که “انتقام می‌گیریم”، بسیاری از کشورها برای جلوگیری از انتقام ایران وساطت می‌کنند؛ این کشورها که مدعی حقوق بشر هستند، در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز سکوت کرده‌اند.

 

سلامت‌نژاد تصریح کرد: حمله به سفارتی که در یک کشور مستقر است، حمله به خاک آن کشور است اما این کشورهای مدعی حقوق بشر از متجاوز دفاع می‌کنند؛ با یاری خداوند انتقام هر چه سریعتر گرفته می‌شود چراکه مردم ایران مدافع مظلومان هستند و سال‌هاست ندای “مرگ بر اسرائیل” سر می‌دهند.

 

سلامت‌نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر در خصوص عفاف و حجاب بیان داشت: ما در کشور اسلامی هستیم و رعایت قانون در هر کشور، الزامی است.

 

وی یادآور شد: از سال گذشته که مسئله بی‌حجابی را به کشور تحمیل کردند، صبر مردم و مسئولان در حوزه عفاف و حجاب زیاد بوده است؛ مسئله بی‌حجابی برای بسیاری در حال عادی شدن است که این موضوع خون به دل مومنان کرده است.

 

خطیب جمعه بندر ماهشهر متذکر شد: باید با بی‌حجابی برخورد و جلوی هنجارشکنان گرفته شود؛ لذا در همین راستا بنا است از فردا نیروی‌ انتظامی در کشور با هنجارشکنان در حوزه حجاب و عفاف برخورد کند.

 

سلامت‌نژاد خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف مطالبه مردمی است؛ کشور ما پسوند اسلامی دارد و باید با هنجارشکنان به طور جدی برخورد شود؛ در موضوع حجاب و عفاف هم مسئولان و هم مردم مسئول هستند.

 

سلامت‌نژاد در پایان با تقدیر از عملکرد فرماندهی انتظامی خوزستان در حوزه حجاب و عفاف گفت: دستگاه قضا هم باید برای ثمربخشی اقدامات حوزه حجاب و عفاف پای کار بیاید و با ناقضان این قانون برخورد قانونی انجام دهد.

https://niuz.ir/159309کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342