سردخانه غیر مجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی در بندر ماهشهر پلمب شد

رییس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی در این شهرستان شناسایی و پلمب شد و ۲۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

روح الله قنواتی روز شنبه بیان کرد: در بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره، یک واحد سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف شد که پس از اخذ حکم قضایی پلمب و کل محموله از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند اظهارکرد: تمام واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی باید ضمن اخذ پروانه‌های بهداشتی از اداره دامپزشکی، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

قنواتی تصریح کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی بندر ماهشهر، به شکل روزانه از مراکز زیر پوشش بازرسی به عمل آورده و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را از مزرعه تا سفره اجرا می‌کنند.

رییس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر از شهروندان خواست: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به شماره ۰۶۱۵۲۳۲۳۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

https://niuz.ir/159292کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342