بحران شیر خشک در بندر ماهشهر/سرگردانی در خیابان‌ها برای شیرخشک

کمبود شیر خشک هفته‌های اخیر در بندر ماهشهر سبب بروز نگرانی و گلایه پدران و مادران برای تامین نیازهای ضروری نوزادانشان شده است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، طی روزهای گذشته حجم شکایت شهروندان از کمبود شیرخشک در سطح شهر افزایش یافته و بسیاری از خانواده‌ها برای پیدا کردن آن ساعت‌ها از این داروخانه به آن داروخانه آواره هستند که این موضوع نارضایتی والدین را در پی داشته است.

یکی از شهروندان در گفت و گو با پایگاه خبری ماهشهر نیوز گفت: ما برای یافتن یک قوطی شیرخشک از این داروخانه به آن داروخانه میرویم و در نهایت دست خالی برمی‌گردیم.

وی در ادامه بیان کرد: این چالشی است که با هر بار تمام شدن قوطی شیرخشک با آن مواجه می‌شویم.

این شهروند ادامه داد: شیرخشک در بندر ماهشهر کمیاب شده و خانواده‌ها برای خرید شیر خشک ناچار هستند که با طی کردن مسافتی طولانی از شهرهای مجاور تهیه کنند.

وی تصریح کرد:  با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، خانواده‌های بسیاری هستند که نه تنها وسیله نقلیه نداشته بلکه توان تامین کرایه ماشین جهت تهیه شیرخشک ازشهرهای همجوار را ندارند.

وی بیان کرد: با توجه به اهداف کلی نظام در بحث تشویق به فرزندآوری، کمبود شیرخشک به بحرانی اساسی برای خانواده‌ها تبدیل شده که نشان از بی تدبیری مسوولان شهرستان و استان دارد.

وی در پایان ضمن اعلام نارضایتی خود از وضعیت شبکه بهداشت بندرماهشهر، گفت: وقتی فرزند شیرخوار غذایی جز شیرخشک نداشته و مادر نیز توانایی شیردادن را ندارد برای سیرکردن شکمش باید چه کرد؟

شیر مادر به عنوان غنی‌ترین منبع تغذیه برای نوزادان است. اما برخی از مادران در دوران شیردهی نیاز به استفاده از شیر خشک در کنار شیردهی پیدا می‌کنند تا از آن به عنوان مکمل غذایی استفاده کنند و همچنین شیرخشک تنها تغذیه برای برخی از نوزادان است اما وضعیت شیرخشک در بندر ماهشهر جالب نیست و این را می‌شود به راحتی و با جست‌وجو در چند داروخانه سطح شهر متوجه شد.

نکته قابل تامل این‌جاست که وقتی درباره جمعیت و فرزندآوری صحبت می‌شود، باید نیازهای پیش و بعد از متولد شدن فرزند در نظر گرفته شود. مشکلات اقتصادی، وضعیت مسکن و شیرخشک، از جمله مواردی است که بسیاری از خانواده‌های دارای نوزاد را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، که به همین منظور انتظار می‌رود مسئولان شهرستان بندرماهشهر توجه بیشتری جهت رفع اینگونه مشکلات که تأثیر مستقیم در راهبرد اهداف نظام و تحکم بنیان خانواده دارد، نشان دهند.

https://niuz.ir/159143کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342