کشف و معدوم‌سازی انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در بندر ماهشهر

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

روح اله قنواتی گفت: به منظور ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی از ابتدای امسال تا کنون صورت پذیرفته است.

وی افزود: بازرسی بهداشتی دامپزشکی بندر ماهشهر شامل؛ مراکز کشتارگاه دام، رستوران ها، قصابی ها، سردخانه‌ها و… در سطح شهرستان است که از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف جمع آوری و برابر شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام قضایی نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

قنواتی با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری، از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است، ادامه داد: یکی از کار‌های موثر و مطلوب در زمینه ارتقای بهداشت عمومی، تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات است.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر اضافه کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت موادغذایی  با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌رود.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر اداره دامپزشکی هستند،   خریداری کنند و از خرید گوشت که در کنار معابر خیابان و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۵۲۳۲۳۱۲۴-۰۶۱ اطلاع دهند.

https://niuz.ir/159120کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342