پلمب واحد‌های عرضه مواد پروتئینی متخلف در بندر ماهشهر

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر از پلمب ۲ واحد عرضه مواد خام پروتئینی در این شهرستان که اقدام به توزیع گوشت قرمز خارج از شبکه نظارت دامپزشکی می‌کردند، خبر داد.

روح اله قنواتی گفت: با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان، ۲ واحد عرضه مواد خام پروتئینی در سطح شهرستان با دستور قضایی پلمب شدند.

 

وی افزود: این دو واحد عرضه گوشت قرمز اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج کشتارگاه و عرضه گوشت غیر بهداشتی می‌کردند که پس از شناسایی توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی و معرفی این واحد‌ها به مراجع قضایی از ادامه فعالیت این واحد‌های صنفی جلوگیری بعمل آمد.

 

قنواتی دیگر تخلفات این واحد‌های عرضه فرآورد‌های خام دامی را عرضه گوشت قرمز بدون مهر و برچسب بهداشتی کشتارگاه، حمل غیربهداشتی گوشت از شهرستان‌های همجوار، رعایت نکردن بهداشت در نگهداری گوشت قرمز و بی توجهی به اخطار‌های قبلی بازرسان دامپزشکی عنوان کرد.

 

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر حفظ سلامت مواد خام دامی مورد عرضه در شهرستان را خط قرمز بازرسان اداره دامپزشکی بندر ماهشهر عنوان کرد و ادامه داد: برخورد با عاملان عرضه غیربهداشتی مواد خام دامی به‌طور مستمر ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: از همه شهروندان تقاضا می‌کنیم فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و زیر نظر دامپزشکی خریداری کنند.

 

قنواتی در پایان با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی توسط کارشناسان این اداره، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه مورد غیربهداشتی و مشکوک را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

https://niuz.ir/159072کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342