خواب خوش یا دهن کجی به افکار عمومی/ اندر حکایت بی تفاوتی شهرداری بندر ماهشهر و درختان کهنسالی که یکی پس از دیگری بر زمین می افتند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماهشهر نیوز، برای سومین بار در یک ماه اخیر، تعدادی درخت کهنسال در حاشیه خیابان اصلی و در صدمتری شهرداری منطقه۲ بندر ماهشهر قطع شده است.

قطع پی در پی درختان کهنسال بندر ماهشهر، یک فاجعه زیست محیطی است که در سال های اخیر رشد بی سابقه ای داشته و علیرغم اعتراضات مکرر مردمی، فعالین محیط زیست و اصحاب رسانه، تاکنون کوچکترین علائمی از برخورد شهرداری با این تخلفات آشکار دیده نشده است.

این وضعیت اسفناک به جایی رسیده است که یکی از شرکت های فعال منطقه ویژه در تازه ترین اقدام خود و برای سومین بار در یک ماه اخیر، تعداد دیگری از باقی مانده درختان کهنسال حاشیه یکی از مهمانسراهای خود، که از قضا در صدمتری شهرداری منطقه ۲ بندر ماهشهر می باشد را، با سواستفاده از مه آلود بودن یک روز تعطیل(شهادت حضرت فاطمه ) قطع کرده است.

تاسف بارتر و شگفت انگیزتر از این اما، سکوت چراغ سبزگونه شهرداری بندر ماهشهر در برابر تخلفات پی در پی اینچنینی، علیرغم بازتاب رسانه ای و نگرانی گسترده مردم بوده که به نوعی دهن کجی آشکار به اصحاب رسانه به نمایندگی از افکار عمومی است.

بنظر می رسد قلع و قمع ریه های کهنسال بندر ماهشهری که به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرهای کشور، همواره با بحران ریزگردها و گازهای آلاینده دست و پنجه نرم می کند و گروه گروه ساکنینش را روانه بیمارستان ها می کند، به یک رویه عادی و روزانه تبدیل شده است و عزمی برای برخورد با متخلفین، حتی از نوع غیرقاطعش و پاسخ به افکار عمومی، حتی از نوع توجیه هم وجود ندارد.

در چنین شرایطی نه تنها ورود و نظارت سختگیرانه فرمانداری، دادستان بندرماهشهر، محیط زیست و منابع طبیعی ضروری می نماید، بلکه می تواند علاوه بر کمک به حفظ داشته های حداقلی در زمینه سرانه فضای سبز، مانع بروز اقداماتی شود که از قضا با سیاست های جدی دولت مبنی بر افزایش سرانه درختکاری در کشور نیز، در تضاد می باشند.

https://niuz.ir/159003کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342