عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بندر ماهشهر:

آموزش عالی کشور نیازمند تغییرات چشم­گیر است/ صنایع با سرمایه­‌گذاری در قالب مسئولیت­‌های اجتماعی، سهمی بی‌بدیل در این تحول داشته باشند/ دانشگاه آزاد بندر ماهشهر محل پرورش بسیاری از مدیران سطوح بالا و میانی صنایع و سازمان‌های مختلف منطقه بوده است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر گفت: آموزش عالی نیازمند تغییرات چشمگیر است و صنایع منطقه می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود در این تحول سهم داشته باشند.

سهیل سیاحی به مناسبت هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز اظهار کرد: جامعه ما در آستانه­‌ی ورود به عصری است که نیاز به شناخت در آن به شدت احساس می­‌شود. افراد متعلق به این عصر، نیاز به جذب، پردازش و ترکیب اطلاعات دارند.

وی افزود: تغییرات جمعیتی و تکنولوژی عوامل اساسی در شکل‌گیری جهان آینده، هستند. بی‌تردید، جهان در قرن بیست و یکم نسبت به جوانان ما سختگیرانه­‌تر عمل خواهد کرد لذا باید آن­ها را با استانداردهای سطح بالاتر، توانمندی­‌های بیشتر و یادگیری­‌های مؤثرتر در طول زندگی پرورش دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی عالی نیازمند تغییرات چشم­گیر بوده و این نیاز به تحول، احساس غالب در مسئولان عالی ­رتبه کشور است. این مراکز علاوه بر مواجه شدن با مشکلات اقتصادی، درگیر نحوه ارزیابی درست دانشجویان و ارائه تصویری واقعی از موفقیت برای آنها هستند.

سیاحی ادامه داد: نخستین مرحله، تغییر در برنامه­‌های تحصیلی، تعلیمی و پرورشی با رویکرد مشارکت حداکثری دانشجو و جامعه است. در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر با بیش از ۳۰ سال سابقه و ایفای نقش کلیدی در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع مختلف به ویژه صنعت پتروشیمی، محل پرورش بسیاری از مدیران سطوح بالا و میانی صنایع و سازمان­‌های مختلف منطقه است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تحول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش­‌های بسیاری را برای ایجاد بستر مناسب انجام می­‌دهد. اما رسیدن به نقطه مطلوب، نیازمند همکاری سازمان­‌ها و صنایع مختلف به ویژه شرکت­‌های پتروشیمی مستقر در بندر ماهشهر است، تا بتوان با همکاری و همدلی، شاهد تربیت نیروی انسانی کارآمد برای توسعه­‌ی کشور بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: بی­‌شک الزام است که صنایع موجود در منطقه با سرمایه­‌گذاری در قالب مسئولیت­‌های اجتماعی، سهمی بی‌بدیل در این تحول داشته باشند. قطعاً واگذاری این مهم به دانشگاه و تنها برداشت محصول نهایی منجر به نتایج مطلوبی برای آینده جامعه پیرامونی نخواهد بود.

https://niuz.ir/158942کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342