امام جمعه بندر ماهشهر:

سه سال برای تکمیل زیرساخت‌ها زمان کمی نبود/ دستگاه قضا با مسئولانی که در طول سه سال در شهرستان بندر ماهشهر کم‌کاری کرده‌اند، قاطعانه برخورد کند/ امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تا کمر در آب بود و به دلیل کارهای نکرده مسئولان، حتی ناسزا می‌شنید

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: از دستگاه قضایی استان و شهرستان درخواست داریم با مسئولانی که در طول این سه سال در شهرستان بندر ماهشهر کم‌کاری کرده‌اند، قاطعانه برخورد کند تا مرهمی بر زخم‌های مردمی شود که در جریان آبگرفتگی متضرر شده‌اند و اگر ثابت شد مسئولی کم‌کاری کرده، باید عوض شود.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهرنیوز، حجت‌الاسلام کاظم سلامت‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر در سطح شهرستان بندر ماهشهر بر اثر بارش باران اظهار داشت: باز هم مثل سال ۱۳۹۹، بارش باران، آبگرفتگی مناقطی در بندر ماهشهر، شهر چمران و بندر امام خمینی(ره) را سبب شد و مردم به ویژه در بندر امام خمینی(ره) ضررهای زیادی را متحمل شدند.

 

وی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از چهل سال از حکومت نظام اسلامی، نباید اتفاقات را به سمتی ببریم که بگوییم نزولات آسمانی زیاد بوده است؛ در صورتی که در سال ۱۳۹۹، ۱۶۵ میلیمتر باران باریده بود و برای جلوگیری از بروز اتفاقات آن سال، مصوباتی انجام شد و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی تصمیماتی گرفتند.

 

خطیب جمعه بندر ماهشهر افزود: از سال ۹۹ تا کنون، ۳ سال گذشته و این حادثه تلخ دوباره تکرار شده است. چه تدابیری اتخاذ شد که خانواده‌ها مجددا با این حادثه تلخ رو‌به‌رو شدند؟ تدبیر شما جواب نداده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دفع آب‌هایی که وارد خانه‌های مردم شده، مهم است؛ تمام استان بسیج شده و آب را از خانه‌های مردم خارج کردند اما با تلخی به جا مانده چه کنیم؟ امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تا کمر در آب بود و به دلیل کارهای نکرده مسئولان، حتی ناسزا می‌شنید.

 

سلامت نژاد متذکر شد: این که مسئولان بگویند “حادثه است” یک حرف غلط است؛ در استان خوزستان، شهرستان بندر ماهشهر از نظر بارش باران منطقه بحرانی است و از الان باید تدبیر اتخاذ شود؛ مثلا اگر قرار است ۵ دستگاه پمپ اضافه شود، این ۵ دستگاه ثابت در شهرستان باقی بمانند.

 

امام جمعه بندر ماهشهر تصریح کرد: سه سال برای تکمیل زیرساخت‌ها زمان کمی نبود. بسیاری از مسئولان از سه سال پیش تا کنون جا‌به‌جا نشده‌اند و برخی حتی ارتقا هم گرفته‌اند؛ این موضوع قابل پذیرش نیست و درد مردم را نمی‌توان به این شکل پاسخ داد.

 

خطیب جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر گفت: اولین محیطی که انسان در آن ساخته و تربیت می‌شود، محیط خانواده است و انسان نسبت به آنچه که دوست دارد، غیرت نشان می‌دهد و در محیط خانواده والدین نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر آموزه‌های دین مبین اسلام در تربیت فرزندان رعایت شود، خیلی از مشکلات پیش نمی‌آید؛ چرا که طینت، فطرت و ضمیر جوان و نوجوان آماده پذیرش این ارزش‌ها و آموزش‌ها است.

 

سلامت نژاد در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به برقراری آتش‌بس در غزه گفت: وعده خداوند متعال نسبت به پیروزی مظلومان جهان و کسانی که در راه خداوند جهاد می‌کنند، قطعی است و بعد از نزدیک به ۵۰ روز جنگ، دستاورد نیروهای مقاومت در برابر چیزی که رژیم صهیونیستی از این جنگ بدست آورد، قابل قیاس نیست و در روزهای اخیر رزمندگان مقاومت پیروز این میدان بوده اند.

 

وی افزود: چهارمین ارتش دنیا به مدت ۵۰ روز توسط ادوات جنگی پیش پا افتاده، زمینگیر شده است و ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد وجدان خود را با کشتار زنان و کودکان بی دفاع غزه آرام کند.

 

امام جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: اسرائیل ادعا می‌کرد می‌تواند حماس را از بین ببرد؛ اما توجه نداشت که حماس یک تفکر مقاومت و مقابله با ظلم است و با از بین بردن افراد، از بین نمی‌رود و مقاومت راهی است که سیدالشهدا(ع) در برابر همه مردم جهان قرار داد.

 

وی یادآور شد: پیروزی در دکترین معارف اسلامی ما پیروزی در میدان نبرد یا شهادت در راه آرمان و هدف است و انسان‌های آزادی خواه جهان اگر با فرهنگ حسینی آشنا شوند، قطعا نجات پیدا خواهند کرد.

 

سلامت نژاد اظهار داشت: زمانی در دنیا فقط ملت ایران ندای مرگ بر اسراییل را سر می‌داد، اما اکنون کل دنیا فریاد می‌زند که اسراییل یک رژیم کودک‌کش، خون‌خوار و ظالم است و به همه دنیا ثابت شده که رژیم صهیونیستی برای حفظ حیثیت خود دست به هر کاری می‌زند.

 

سلامت نژاد در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان بیان داشت: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفان از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام راحل(ره) است و امام بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از فداکاری، اخلاص، ایثار و … می‌دانستند.

 

وی در پایان تاکید کرد: همه مردم در مواقعی که لازم بوده، بسیجی بودن خود را اعلام کرده‌اند و ما از حضور همیشگی بسیجیان در تمام عرصه‌ها تشکر می‌کنیم.

 

https://niuz.ir/158925کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342