پنجمین روز متوالی آلودگی هوای بندرماهشهر و کم توجهی مسئولان شهری و استانی به سلامتی مردم

شهرستان بندرماهشهر پنجمین روز آلوده خود را برای تمامی گروه ها سنی سپری می کند و براساس بروزرسانی سامانه پایش کیفی هوای کشور وضعیت هوای شهرستان قرمز است.

طبق این شاخص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌ های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

خیلی به عقب بر نمیگردیم در همین روزهای اخیر و حتی امروز در اصفهان و در رویداد مشابه اب و هوایی برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشگاهیان، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند حال مسئولین شهری و استانی در شبکه بهداشت، فرمانداری، اداره محیط زیست و کارگروه استانی آلودگی هوا استان خوزستان منتظر چه شرایطی هستند تا طبق شاخص عمل کنند الله و اعلم.

شاید مسئولان ذی ربط شهرستان بگویند تصمیمات مربوط به تعطیلی ادرات و مدارس را کارگروه استانی اخذ می کند اما بایستی بدانند که آنچه کارگروه استانی را متقاعد به اخذ تصمیم درست و به موقع می کند گزارش ها و پافشاری آنانی است که در کانون آلودگی و بحران قرار دارند.

به هر حال امیدورایم تصمیم گیران این امر به ضرر غیرقابل جبران آلودگی هوا به سلامت افراد جامعه و تحمیل هزینه های گزاف به مردم و بخش بهداشت ودرمان توجه نمایند و بی تفاوت از کنار این امر عبور ننمایند.

https://niuz.ir/158911کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342