آشفته بازار گوشت و آلایش‌های دامی در بندر ماهشهر!

وضعیت قیمت آلایش های خوراکی دام در بازار بندر ماهشهر به گونه ایست که گویی هیچ نظارت یا حداقل نظارت موثر محسوس یا نامحسوسی بر آن وجود ندارد.

به دنبال گزارشات مردمی و بازدید میدانی خبرنگار پایگاه خبری ماهشهر نیوز، قیمت گذاری‌های سلیقه ای بسیاری بر روی آلایش های دامی از قبیل جگر، دل و قلوه، قلم، دنبالچه گوساله، سیرابی،چربی،زبان و غیره مشاهده شد؛ تا جایی که بازار این محصولات عملا به یک آشفته بازار تبدیل شده است.

 

در حالیکه قاعدتا قیمت گوشت و آلایش های دامی می بایست تابع قیمت گذاری واحد باشد، قیمت هرکیلو دل، جگر و قلوه گوساله بین ۴۵٠ تا ۵۸٠ هزار تومان و دنبالچه گوساله بین ۲۵٠ تا ۳۸٠ هزار تومان به فروش می رسد و علت اختلاف قیمت نیز نامعلوم است.

 

در مورد سیرابی، قلم، کله پاچه، چربی، زبان و… نیز وضعیت مشابهی حکمفراست و فروشندگان با دلایل واهی، سعی در توجیه کار خود دارند.

 

در یک کلام، با گشتی کوتاه در این بازار جای خالی چشمهای ناظری مانند اصناف، تعزیرات حکومتی و غیره کاملا محسوس بوده و این موضوع حاشیه امنی را برای برخی فروشندگان ایجاد کرده است.

 

بازار آشفته گوشت تنها بخشی از مشکلات مردم بندر ماهشهر برای تهیه مایحتاج زندگی است و بازار دیگر کالاها نیز در این شهرستان به نظارت ویژه نیاز دارد؛ اما مردم چنین نظارتی را شاهد نیستند و برخی فروشندگان به جهت عدم نظارت، به گرانفروشی اقدام می‌کنند.

https://niuz.ir/158864کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342