ذرات آلاینده صنعت سبز در آسمان بندر ماهشهر/ مشعل‌های فلر‌ پتروشیمی مارون مجددا به آتش در آمد

از ظهر امروز و طی دومین بار در دو هفته گذشته، مشعل‌ های فلر پتروشیمی مارون به آتش در آمد و همزمان با شرجی نفس گیر حجم زیادی از ذرات آلاینده را به آسمان بندر ماهشهر وارد کرد.

این اتفاق درحالیست که پتروشیمی مارون طی سال‌های گذشته عنوان صنعت سبز را برای خود کسب کرده و به همین دلیل، از پرداخت عوارض آلایندگی معاف است.

در حالی که صنایع پتروشیمی ذاتاً آلاینده هستند و به صورت مستقیم بر آب و هوا، خاک کشاورزی، صیادی و… تاثیر مستقیم می‌گذارند، اکثر پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر طی سال‌های گذشته با گرفتن برگه سبز، خود را صنعت سبز معرفی کرده و از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده‌اند.

لازم به ذکر است براساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی، علاوه بر مالیات و عوارض، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

سکوت معنادار و همراهی برخی از مسئولان بندرماهشهر از مهترین عواملی است که در اعطای برگه سبز به صنایع پتروشیمی راه را هموار کرده است.

https://niuz.ir/158698کپی شد!

Warning: Undefined variable $show_sep in /home/h267562/domains/niuz.ir/public_html/wp-content/themes/assets/content.php on line 342